مصرف برق تابلوهای تبلیغاتی

امروزه برق یکی از بخش‌های بسیار مهم زندگی به حساب می‌آید. تمام بخش‌های زندگی افراد وابسته به برق است. اگر برق نباشد، افراد نمی‌توانند زندگی خودشان را پیش ببرند.
اهمیت برق به حدی است که امروزه یکی از سرنوشت سازترین لوازمی است که برای افراد وجود دارد. موارد بسیار زیادی هستند که با استفاده از برق کار می‌کنند. یکی از مواردی که مصرف بسیار زیاد برق دارد، تابلوهای تبلیغاتی می‌باشد.
ما در این نوشته میزان مصرف برق تابلوهای تبلیغاتی را بررسی خواهیم کرد.

با توجه به اینکه امروزه استفاده از تابلوهای تبلیغاتی یک موضوع بسیار رایجی است، افراد زیادی به دنبال استفاده از آن می‌روند، پس در نتیجه تابلوهای زیادی در سطح شهر دیده می‌شوند که با استفاده از برق کار می‌کنند.
کاربری اصلی که برای تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد به صورتی است که می‌تواند هدف کسب و کار متفاوت را نشان دهد. امروزه تلاش می‌کنند تا از روش‌های متفاوتی استفاده کنند، ویژگی‌های بالایی را برای تابلوهای تبلیغاتی به وجود بیاورند.

امروزه با استفاده از نورپردازی می‌تواند زیبایی‌های منحصر به فردی را برای سطح تابلوهای تبلیغاتی به وجود بیاورند. مراکز معتبر تابلوسازی در اصفهان تلاش می‌کنند، تابلوهای با کیفیتی را تهیه کنند و در اختیار افراد قرار دهند.

تابلوهای تبلیغاتی

میزان مصرف برق تابلوهای تبلیغاتی

بیشتر تابلوهایی که در بازار وجود دارد، معمولاً قابلیت روشنایی و نورپردازی برای آن‌ها وجود دارد.
نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که معمولاً زمانی که افراد قصد دارند، تابلوهای تبلیغاتی را سفارش دهند به مصرف برق هر کدام از آن‌ها توجه می‌کنند و آن‌ها را در نظر قرار می‌دهند.
به صورت کلی باید بدانید که تابلوهای تبلیغاتی که امروزه در بازار وجود دارد با روش‌های متفاوتی نورپردازی می‌شوند که آن‌ها عبارتند از:

لامپ‌های مهتابی، اس‌ ام‌ دی‌ها، ال‌ ای‌ دی‌ها و نئون‌ها. هر کدام از روش‌هایی که برای نورپردازی تابلوها در نظر می‌گیرند به صورتی می‌تواند ویژگی‌های متفاوتی را نیز به وجود بیاورد.

در ادامه قصد داریم روش‌های متفاوتی که برای نورپردازی تابلوها وجود دارد را برای شما توضیح دهیم.

یک نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که هر مدل تابلوی تبلیغاتی که امروزه در بازار وجود دارد، نیازمند نورپردازی مخصوص به خودش است. با استفاده از وسایل خاصی نورپردازی تابلوها را انجام می‌دهند. هر تابلوی تبلیغاتی که برای مصرف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد به صورت نیازمند استفاده از یک سری تجهیزات خاصی می‌باشد.

مصرف برق تابلوهای پرفروش به چه صورتی است؟

یکی از سوالاتی که معمولاً برای افراد در هنگامی که به سراغ خرید تابلوهای تبلیغاتی می‌روند به وجود می‌آید، این است که مصرف برق آن‌ها به چه صورتی است؟ باید بدانید که متناسب با تابلوها مصرف برق آن‌ها نیز متفاوت است.

تابلوهای تبلیغاتی

در ادامه انواع تابلوها و مصرف برق آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم. یک سری تابلوهایی هستند که نسبت به تابلوهای دیگر بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند و افراد زیادی به دنبال استفاده از آن‌ها می‌روند، این تابلوها عبارتند از:

  1. تابلوهای فلکسی فیس
  2. تابلوی چلنیوم
  3. تابلوی استیل
  4. لایت باکس
  5. نئون فلکسی
  6. ال‌ ای دی ثابت
  7. تابلو روان

یکی مدل تابلوهایی که امروزه در صنایع متفاوت از آن استفاده می‌کنند، تابلوهای فلکسی فیس می‌باشد.

به دلیل اینکه تابلوهای فلکسی فیس قیمت مناسبی دارند، همچنین قابلیت نورپردازی بسیار عالی برای آن‌ها وجود دارد، افراد زیادی به دنبال استفاده از آن‌ها می‌روند.

در سال‌های گذشته برای نورپردازی تابلوهای فلکسی فیس از لامپ‌های مهتابی استفاده می‌کردند.
ولی امروزه به دلیل وجود لامپ‌های ال‌ ای دی و اس‌ ام‌ دی‌ها نورپردازی تابلوهای فلکسی به اس‌ ام‌ دی‌ها تغییر کرده است.
برای مصرف برق تابلوهای اس‌ ام‌ دی باید بدانید که مصرف برق آن‌ها معمولاً در هر متر اگر از از لامپ مهتابی استفاده شده باشد، در هر متر 4 لامپ مهتابی قرار می‌گیرد
در صورتی که از لامپ مهتابی اس‌ام‌دی استفاده شده باشد، مصرف برق هر متر حدوداً 70 تا 80 وات می‌باشد.

انواع مدل‌های تابلو چلنیوم یکی از تابلوهای بسیار برجسته و پرفروش در صنعت تابلوسازی می‌باشد.
برای اینکه بتوانند روشنی خاصی را برای تابلوهای چلنیوم در نظر بگیرند از لامپ‌های اس‌ام‌دی استفاده می‌کنند. برای مصرف برق تابلوهای چلنیوم باید بدانید که در هر متر قطر حروف چلنیوم 12 سانتی‌متر می‌باشد، حدود 20 عدد اس‌ ام‌ دی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با توجه به این میزان اس‌ ام‌ دی طول هر متر 20 وات می‌باشد.

در ادامه قصد داریم مصرف برق این تجهیزات خاص را به صورت کامل برای شما توضیح دهیم.

  1. لامپ‌های مهتابی
  2. لامپ نئون شیشه‌ای
  3. اس‌ ام‌ دی بلوکی
  4. اس‌ ام دی خطی

میزان مصرف برق لامپ‌های مهتابی

یکی از لامپ‌هایی که برای ساختن تابلوهای تبلیغاتی بسیار زیاد از آن استفاده می‌کنند، لامپ‌های مهتابی هستند.

لامپ‌های مهتابی با نوع اس‌ام‌دی‌ها امروز بسیار زیاد در بازار وجود دارد، افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند. مصرف برقی که برای لامپ‌های اس‌ام‌دی وجود دارد، حدوداً 18 وات برای هر 120 سانتی‌متر می‌باشد.

تابلوهای تبلیغاتی

میزان مصرف برق لامپ نئون شیشه‌ای

یکی دیگر از لامپ‌هایی که برای ساختن تابلوها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صنعت ساخت تابلوسازی عملکرد بسیار زیادی دارد، لامپ نئون شیشه‌ای می‌باشد. از لامپ‌های نئون شیشه‌ای در سال‌های قبل بسیار بیشتر نسبت به امروز استفاده می‌کردند.

می‌توان گفت که امروزه مصرف نئون کاهش پیدا کرده است.
برای مصرف برق لامپ‌های نئونی باید بدانید که امروزه مصرف برق آن‌ها در هر متراژ حدوداً 100 تا 110 وات می‌باشد.

اس‌ ام‌ دی بلوکی

یکی دیگر از لامپ‌هایی که برای تابلوسازی بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، اس‌ ام‌ دی‌های بلوکی هستند.
معمولاً از اس‌ ام‌ دی‌های بلوکی بیشتر در لایت باکس‌ها و در تابلوهای حروف برجسته بسیار زیاد استفاده می‌کنند. مصرف برقی که برای اس‌ ام‌ دی‌های بلوکی وجود دارد، حدوداً 0.7 و 1.2 وات می‌باشد.

میزان مصرف برق اس‌ ام‌ دی‌های خطی

یکی دیگر از مدل لامپ‌هایی که برای تابلوهای تبلیغاتی بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، اس‌ ام‌ دی‌های خطی هستند.
اس‌ ام‌ دی‌های خطی برای تابلوهای تبلیغاتی متفاوتی مانند لایت باکس‌ها، فلکسی‌ها و موارد مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند.
مصرف برق هر کدام از اس‌ ام دی‌های خطی با توجه به برند و نوع آن‌ها معمولاً بین 10 تا 20 وات تغییر می‌کند.

مصرف برق لامپ لاس وگاسی

امروزه به دلیل اینکه پیشرفت علم و تکنولوژی بسیار زیاد بوده است، تولید کنندگان تلاش می‌کنند تا از علم به روزی برای تهیه لامپ‌های متفاوتی استفاده کنند

یکی از لامپ‌های به روزی که برای تهیه تابلوهای تبلیغاتی عملکرد بسیار عالی دارد، لامپ‌های لاس وگاسی می‌باشد. تولید کنندگان تلاش می‌کنند تا لامپ‌های لاس وگاسی را در انواع متفاوتی تهیه کنند، آن‌ها را درون بازار ارائه دهند.

معمولاً لامپ‌های لاس وگاسی درون چیپ‌هایی قرار می‌گیرد، آن‌ها درون قالب لامپ‌های اس‌ام‌دی قرار می‌گیرد. با توجه به اندازه و سایزی که برای لامپ‌ها در نظر گرفتن مصرف برق آن‌ها بین 2 تا 5 وات می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *