مشخصات تابلوهای استیل

یکی از محبوب‌ترین و مدرن‌ترین انواع تابلوی تبلیغاتی پر کاربرد تابلوهای استیل می‌باشند.
این تابلوها اگر چه از گذشته تا حال استفاده می‌شوند اما قدمت زیاد آن مانع از کاربرد امروزی آن نشده است.
این به دلیل زیبایی چشمگیر و درخشش زیبای این تابلوها به همراه طرح‌های زیبا و جدید تابلوهای استیل می‌باشد که در رنگ‌های متنوع توسط شرکت‌های تابلوسازی اصفهان طراحی و ساخته می‌شوند.

تابلو استیل چیست و چگونه ساخته می‌شود؟

برای ساخت تابلوهای استیل از ترکیب حروف استیل با ورق پلکسی گلاس استفاده می‌شود که این ترکیب طرح‌های جذاب و جدیدی را به وجود می‌آورد. برای ساخت لبه حروف از استیل قلع کاری شده استفاده می‌شود. ساخت ورق‌های استیل در گذشته به وسیله قیچی انجام می‌شده اما امروزه برای ساخت آن از دستگاه‌های لیزری دقیق استفاده می‌شود. استفاده از این دستگاه‌ها زیبایی این تابلوها را دو چندان نموده و کیفیت حروف را افزایش داده زیرا که از ایجاد لبه‌های موج دار و دارای خط و خش جلوگیری می‌کند.

جنس استیل در برابر دماهای بسیار بالا و دماهای بسیار پایین مقاومت بالایی دارد. استیل در واقع به فلز آهنی گفته می‌شود که کمتر از 2 درصد کربن دارد. برای تشخیص استیل بودن می‌توان آن را با آهن ربا امتحان نمود. ورق استیل اصل هرگز با آهن ربا جذب نمی‌شود. تابلوهای استیل به دو روش ساده و با پایه نصب می‌شوند. برای نصب تابلوهای پایه‌دار حروف با کمی فاصله نسبت به پایه نصب می‌شوند. و برای نورپردازی آن از لامپ‌های اس‌ ام دی به کار می‌برند. درست است که نور از پشت فلز عبور نمی‌کند اما به شکل سایه از زیر حروف دیده می‌شود و زیبایی خاصی به آن می‌دهد. بهترین نوع ورق استیل برای ساخت تابلوهای استیل ورقی است که حداقل 1 میلی‌متر ضخامت داشته باشد.

تابلو استیل میز

مشخصات تابلوهای استیل

طراحی و ساخت تابلوهای استیل نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد. تابلوهای استیل با ورق‌های طلایی و نقره‌ای بسیار زیبایی ساخته می‌شوند.
مشخصات تابلوهای استیل عبارت است از:

  1. نورپردازی فوق ‌العاده
  2. مقاومت بالا
  3. بازتاب نور
  4. مقرون به صرفه

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. نورپردازی فوق ‌العاده

نورپردازی تابلوهای استیل از جلوه بسیاری زیبایی به خصوص در هنگام تاریکی هوا برخوردار می‌باشد. نورپردازی این تابلوها به شکل هاله‌ای بوده و با نور اندریک انجام می‌شود. برای ساخت نوع رینگی تابلوهای استیل از لایه پلکسی گلاس استفاده می‌شود. این لایه نور را به خوبی از خود عبور داده و جلوه زیبایی را برای تابلو استیل به وجود می‌آورد.

2. مقاومت بالا

تابلوهای استیل از استحکام و مقاومت خوبی در برابر عوامل بیرونی و آب و هوایی برخوردار می‌باشد و این تابلو در برابر باران، برف، باد، نور مستقیم آفتاب از دوام خوب برخوردار است. همچنین رنگ تابلوهای استیل به مرور زمان کمرنگ و یا کدر نخواهد شد.

3. بازتاب نور

بازتاب نور تابلوهای استیل بسیار زیبا و جذاب می‌باشد. برق و انعکاسی که این تابلوها دارند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌نماید.

4. مقرون به صرفه

همان طور که گفتیم تابلوهای استیل مقاومت بسیار زیادی در برابر شرایط جوی و آب و هوایی دارند بنابراین ماندگاری و طول عمر بالایی داشته و نیاز به مراقبت و نگهداری چندانی ندارند. پس می‌توان گفت که تابلوهای استیل تابلوهای مقرون به صرفه‌ای می‌باشند.

انواع تابلوهای استیل

تابلوهای استیل انواع مختلفی دارند این تابلوها از جهات مختلف مانند نور، جنس و ترکیب قابل تقسیم‌بندی می‌باشند که عبارتند از:

  1. تابلو استیل بدون نور
  2. تابلو استیل نور اندریک یا نور مخفی
  3. تابلو استیل لبه پلاستیک
  4. تابلو استیل رینگی
  5. تابلو استیل کریستال
  6. تابلو استیل میرور
  7. تابلو استیل طلایی
  8. تابلو استیل نقره‌ای

در ادامه هر یک از موراد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. تابلو استیل بدون نور

برای ساخت تابلوهای استیل بدون نور پس از برش، حروف را روی یک زیرسازی از جنس چوب پی وی سی، کامپوزیت، شیشه و … نصب می‌کنند. بنا بر زیرسازی حروف این تابلوها به انواع مختلفی از جمله تابلو استیل ترموود، تابلو استیل کامپوزیت و … تقسیم‌بندی می‌شوند. کاربرد این تابلوها برای مکان‌هایی است که نیاز به نور برای نمایش تابلو وجود ندارد و نور محیط برای نشان دادن تابلو کفایت می‌کند.

تابلو استیل مجتمع

2. تابلو استیل نور اندریک یا نور مخفی

برای ساخت تابلوهای استیل نور اندریک در هنگام برش بین لبه‌های حروف و زمینه تابلو فاصله‌ای حدود یک سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

3. تابلو استیل لبه پلاستیک

این مدل از تابلوها از ترکیب پلاستیک و استیل ساخته می‌شوند. این ترکیب ظرافت و زیبایی دوچندانی را برای تابلوهای استیل به وجود می‌آورد. چون ویژگی تابلوهای پلکسی عبور نور و درخشش تابلوهای استیل را همزمان با هم دارند. زیبایی و درخشش این تابلوها با تابلوهای نئون پلاستیکی می‌تواند برابری داشته باشد.

4. تابلو استیل رینگی

ساخت تابلوهای استیل رینگی با استفاده از فلز ضد زنگ می‌باشد. این فلز از آلیاژها و متریال متعددی طراحی و ساخته می‌شوند.

5. تابلو استیل کریستال

ساخت لایه رویی حروف در این تابلوها با استفاده از چلنیوم‌های کریستالی می‌باشد.

6. تابلو استیل میرور

این مدل از تابلوها از تابلوهای ساده استیل براق‌تر بوده و به شکل آیینه‌ای می‌باشد.

7. تابلو استیل طلایی

برای ساخت تابلوهای استیل طلایی از دو نوع ورق طلایی ساده و ورق طلایی خش‌دار بنا بر سلیقه مشتری استفاده می‌شود.

8. تابلو استیل نقره‌ای

تابلوهای استیل نقره‌ای نیز دارای دو نوع ساده و خش‌دار می‌باشد. تابلو استیل نقره‌ای براق محبوبیت بیشتری نسبت به نوع نقره‌ای مات دارد.

تابلو استیل نماد

دلیل محبوبیت تابلوهای استیل چیست؟

همان طور که گفتیم تابلوهای استیل از جذابیت و جلای بسیار زیادی برخوردار می‌باشند. قیمت ساخت این تابلوها نسبتاً زیاد است که به نوعی تابلو لوکس و لاکچری محسوب می‌شود. همچنین تابلوهای استیل انعطاف‌پذیری بالایی داشته و نورپردازی آن به شکل مدرن می‌باشد. تابلوهای استیل تنوع رنگی کمی دارند اما چیزی از جذابیت آن نمی‌کاهد. و در آخر تابلوهای استیل دوام و عمر زیادی دارند که باعث محبوبیت بالای این تابلوها می‌شود.

قیمت طراحی و ساخت تابلوهای استیل زیاد است بنابراین این تابلوها برای هر کسب و کاربرد ندارد. معمولاً کسب و کارهایی از تابلوهای استیل استفاده می‌کنند که به دنبال مشتریان خاص از اقشار بالای جامعه می‌باشند. تابلوهای استیل بیشتر در کسب و کارهایی مانند طلا و جواهر فروشی، صرافی‌ها، نمایشگاه‌های اتومبیل، مطب پزشکان، نمایشگاه‌های مبل و … استفاده می‌شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *