ساخت تابلو لایت باکس نئون پلاستیک

تابلوهای تبلیغاتی از سری تابلوهایی هستند که باعث معرفی برندها و کسب و کارهای متفاوت به افراد می‌باشند.
همانطور که می‌دانید، صنعت تبلیغات یک صنعت کاملاً پیشرفته‌ای است که درون آن از روش‌های متفاوتی برای تبلیغات استفاده می‌کنند.
یکی از موارد بسیار پرکاربردی که در سال‌های زیادی از افراد از آن استفاده می‌کنند، تابلوهای تبلیغاتی می‌باشد. تابلوهای تبلیغاتی به صورتی هستند که عملکرد بسیار عالی را برای افراد به وجود می‌آورند.
ما در این نوشته روش‌های ساخت تابلو لایت باکس نئون پلاستیک را توضیح خواهیم داد.

پیام‌هایی که برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند به دلیل صورت متن و شکل‌های متفاوتی روی تابلوها قرار بگیرد. تبلیغاتی که با استفاده تابلو انجام می‌شود، تبلیغات محیطی گفته می‌شود.

از سری مدل تبلیغات محیطی که افراد در موارد متفاوتی از آن استفاده می‌کنند، عبارتند از: بیلبوردها، تابلو سردر شرکت‌ها، تابلو سردر پاساژها، تابلو مغازه‌ها و موارد دیگر.
از سری تابلوهایی که امروزه از آن بسیار زیاد استفاده می‌کنند و عملکرد بسیار عالی را از آن به دست می‌آورند، تابلوهای باکس نئون پلاستیک هستند.

تابلوهای باکس نئوپلاستیک از سری تابلوهایی هستند که برای تبلیغات بسیار زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولاً برای تهیه تابلوهای لایت باکس آن‌ها را به شکل جعبه می‌سازند و در داخل نورپردازی‌های متفاوتی را برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. تابلوهای لایت باکس نئون پلاستیک به صورتی هستند که با استفاده از پلکسی گلاس‌ها تهیه می‌شوند. پلکسی گلاس یک پلاستیک بسیار پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی است که بعد می‌توانند با استفاده از نورهای متفاوتی نورپردازی خاصی را برای آن‌ها در نظر بگیرند. 

نورپردازی‌هایی که درون تابلو لایت باکس مورد استفاده قرار می‌گیرد با استفاده از اس‌ام‌دی‌های بلوکی یا خطی می‌باشد. در زمینه تابلو باکس نئون پلاستیک باید بدانید که با استفاده از روش‌های متفاوتی مانند چاپ استیکر، چاپ فلت بد، چاپ بلک لایت و برش پلکسی تلاش می‌کنند تا این تابلوها را با کیفیت تهیه کنند و در اختیار افراد قرار دهند. 

اهمیت تابلو لایت باکس

مراحل ساخت تابلو لایت باکس نئون پلاستیک

تمامی تابلوهای تبلیغاتی که امروزه در شرکت‌های تابلوسازی در اصفهان وجود دارند، باید یک سری مراحل متفاوتی را پشت سر بگذارند.
تابلو لایت باکس پلاستیک هم دقیقاً به همین صورتی است.

برای اینکه بتوانند تابلو لایت باکس را تهیه کنند، لازم است به یک سری از موارد دقت کنند و آن‌ها را پشت سر بگذارند.
برای تهیه تابلو لایت باکس پلاستیک هم همین شرایط وجود دارد به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در ادامه همراه ما باشید تا با روش‌هایی که برای تهیه تابلوی تبلیغاتی نئون پلاستیک وجود دارد، آشنا شوید. 

اولین مرحله و مهم‌ترین مرحله برای تهیه تابلوهای تبلیغاتی مرحله طراحی می‌باشد.
معمولاً با استفاده از نرم‌افزارهای متفاوتی تلاش می‌کنند تا تولید تابلوهای تبلیغاتی را انجام دهند. ممکن است، طراحی تابلو لایت باکس با نرم‌افزارهای متفاوت فتوشاپ یا نرم‌افزارهای مشابه انجام شود.

ولی برای طراحی تابلوهای حروف برجسته مانند تابلوی چلنیوم معمولاً از نرم‌افزارهایی مانند کورل استفاده می‌کنند.
البته نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که در بعضی از موارد می‌توان شکل تلفیقی از نرم‌افزارها را هم برای طراحی مورد استفاده قرار داد.

اما در بیشتر موارد متناسب با نوع تابلو طراحی مخصوص به آن را در نظر می‌گیرند که حتماً باید با استفاده از نرم‌افزارهای خاص انجام شود.

درباره‌ی طراحی تابلو لایت باکس نئون پلاستیک هم باید بدانید تمامی مواردی که برای تهیه این تابلوها مورد استفاده قرار می‌گیرند، حالت پلکسی گلاس دارند. در بعضی از موارد برای تهیه تابلوها نیاز است تا از نرم‌افزار کورل استفاده شود. 

ویژکی تابلو لایت باکس

انجام برشکاری روی تابلو لایت باکس

بعد از اینکه طراحی تابلو لایت باکس را انجام دادند، در مرحله بعدی باید بتوانند برش صفحه اصلی آن را انجام دهند. برای برش تابلو لایت باکس با استفاده از دستگاه‌های برش لیزر آن‌ها را انجام می‌دهند.

برش لیزر به این صورت است که بعد از اینکه تمامی کارهای طراحی تمام شد، تلاش می‌کنند تا خروجی از طرح بگیرند و آن را با استفاده از نرم‌افزار کورل انجام می‌دهند. 

در مرحله‌ی بعد خروجی طرح را در برنامه مشخصی به دستگاه لیزر وارد می‌کنند. در نهایت روش‌های برش طرح پرسی متناسب با طرح انجام می‌شود و طرح آماده بهره‌برداری می‌شود. 

برش لبه تابلوی لایت باکس نئون پلاستیک

برای اینکه بتوانند تابلوهای به شکل جعبه یا باکس را تهیه کنند در مرحله اول باید لبه پلکسی مناسبی را تهیه کنند.

دور تا دور پلکسی اصلی این لبه‌ها رو قرار می‌دهند. مسلماً قبل از اینکه بخواهند، لبه‌های پلکسی را توسط دستگاه لیزر کنند و آن‌ها را جدا کنند، باید مراحل برش صفحه اصلی را انجام دهند. 

برش زیرسازی حروف لایت باکس نئون پلاستیک

پی وی سی از متریال اصلی است که برای صنعت تابلو سازی کاربری بسیار زیادی دارد.

باید بدانید که برای تولید تابلوهای حروف برجسته مانند نئون پلاستیک، تابلو چلنیوم از پی‌وی‌سی به عنوان یک متریال اصلی برای زیر کار و نصب اس‌ام‌دی‌ها روی فضای اصلی مورد استفاده قرار می‌دهند تا بتوانند نورپردازی را انجام دهند.

نکته‌ی مهمی که درباره نصب تابلوهای نئون وجود دارد، این است که کاربری که برای پی‌وی‌سی در تابلو لایت باکس می‌باشد، دقیقاً مشابه پی‌وی‌سی‌ها در حروف برجسته هستند. 

در واقع در نورپردازی تابلوهای لایت باکس نئون پلاستیک‌ها هم برای زیرسازی پی‌وی‌سی‌ها برای نورپردازی مورد استفاده قرار می‌دهند که آن را با استفاده از دستگاه‌های سی‌ان‌سی یا برش دستی یا دستگاه‌های عمود برش می‌دهند. 

مزیت تابلو لایت باکس

راهکارهای اصلی برای روشنایی تابلوهای لایت باکس نئون پلاستیک

روش‌های متفاوتی برای اینکه بتوانند روشنایی تابلو لایت باکس را طراحی کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی باید بدانید بعد از اینکه برش پی‌وی‌سی‌ها را انجام دادند، تلاش می‌کنند تا لامپ‌های اس‌ام‌دی را روی پی‌وی‌سی‌ها نصب کنند.

اس‌ام‌دی‌هایی که معمولاً برای تابلوهای لایت باکس نئون پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد از جنس خطی یا بلوکی است که ویژگی‌های جذابی را برای تابلو به وجود می‌آورند. 

روش‌های مونتاژ تابلو لایت باکس نئون پلاستیک

در نهایت هم تابلو را باید مونتاژ کنند. برای مونتاژ نهایی تابلوهای لایت باکس نئون پلاستیک لازم است که متن‌های برش خورده را با استفاده از کلروفرم روی لایت باکس‌ها نصب کنند. بعد لبه‌های برش داده را دور پلکسی‌های اصلی نصب کنند.

در مرحله بعدی هم تلاش می‌کنند تا لایت باکس‌ها را روی زیرسازی‌های pvc قرار دهند. با توجه به اینکه روی پی‌وی‌سی‌ها لامپ‌های اس‌ام‌دی قرار داده می‌شود، پس با استفاده از اتصال اس‌ام‌دی‌ها به برق می‌توانند روشنایی لایت باکس‌ها را به وجود بیاورند. 

در نهایت نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که ولتاژ مورد نیازی که برای اس‌ام‌دی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولاً به حالت 12 ولت می‌باشد. با استفاده از منبع تغذیه 12 ولت می‌توان برق 220 ولت شهری را به 12 ولت تبدیل کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *