انتخاب رنگ مناسب برای تابلوی مغازه

امروزه بیشتر مراکز و محل‌های تجاری در سطح شهر برای کسب درآمد و اشتغال‌زایی فعالیت‌های متفاوتی را انجام می‌دهند.
یکی از مراکزی که فعالیت‌های متفاوتی انجام می‌دهند، مغازه‌داران هستند.
نکته مهمی که برای مغازه داران اهمیت دارد، این است که آن‌ها باید محل کسب و کار خودشان را به صورتی بهینه کنند که با استفاده از آن کسب درآمد بسیار عالی را به دست بیاورند. نکته مهمی که برای مغازه داران اهمیت دارد، تبلیغات می‌باشد.
در این مقاله نکات انتخاب رنگ مناسب برای تابلوی مغازه که بیشترین تاثیر روی فروش می‌گذارد را بررسی خواهیم کرد.

هر چقدر تبلیغات بیشتر باشد، پس در نتیجه می‌توانند کسب درآمد بیشتری داشته باشند.
یکی از راهکارهای تبلیغاتی که برای بهینه کردن کسب و کار مغازه می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد، تابلوی مغازه می‌باشد که می‌توانید آن را به بهترین تابلوسازی در اصفهان سفارش دهید.
اگر بتوانید یک تابلو مناسبی را انتخاب کنید، پس می‌توانید ویژگی‌های به دست بیاورید.
یکی از راهکارهای بسیار مهم برای طراحی تابلوی مغازه در نظر گرفتن بهترین رنگ برای تابلو مغازه می‌باشد. باید یک رنگ مناسبی را برای تابلوی مغازه در نظر بگیرید. 

اهمیت رنگ تابلو تبلیغاتی

آیا تابلوی مغازه باعث درآمدزایی می‌شود؟

یکی از ابزارهای بسیار مهمی که برای معرفی کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، انواع مدل‌ تابلوهای مغازه می‌باشد.
اهمیت استفاده از تابلوهای مغازه به صورتی است که امروزه شرکت‌ها، ارگان‌ها، کارخانه‌ها و مغازه‌ها به دنبال استفاده از آن می‌روند.

برای اینکه بتوانید این موضوع را بررسی کنید، لازم است این یک مثال کاربردی را با یکدیگر چک کنیم.
می‌توانید دو مغازه را با یکدیگر مقایسه کنید که یکی از آن‌ها بدون تابلوی تبلیغاتی است و یکی دیگر تابلوی سردر مغازه دارد.

قطعاً مغازه‌ای که تابلوی سردر دارد به خوبی می‌تواند با استفاده از برندسازی و معرفی خودش به مشتری کسب درآمد بسیار عالی داشته باشد.
مشتری‌ها با استفاده از تابلو می‌توانند برند و کسب و کاری این مغازه را شناسایی کنند و از آن استفاده کنند.

نکات انتخاب رنگ مناسب برای تابلوی مغازه

انتخاب رنگ مناسب برای تابلوی مغازه نکات مختلفی دارد که عبارت است از:

  1. توجه به نوع کسب و کار
  2. توجه به نورپردازی
  3. در نظر گرفتن نوع فونت
  4. توجه به ابعاد تابلو

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. توجه به نوع کسب و کار

کسب و کارهایی که امروزه در فضاهای متفاوت هستند، دنیای بسیار وسیع و گسترده‌ای را دارند.

هر کدام از شرکت‌ها و کسب و کارهای متفاوت به صورتی در فضای متفاوتی می‌تواند عملکرد مخصوصی را داشته باشند.

شرکت‌ها، ارگان‌ها، موسسه‌ها، مغازه‌ها هر کدام در زمینه‌های متفاوتی فعالیت‌های متفاوتی انجام می‌دهند. به عنوان مثال مغازه‌هایی مانند فست فود، رستوران، لوازم خانگی، لوازم آرایشی، دکوراسیون داخلی، ابزار فروشی‌ها و موارد دیگر فعالیت می‌کنند.

نکته مهمی که برای کسب و کارها اهمیت دارند و باید به آن توجه کنند، این است که هر نوع مغازه‌ای که افتتاح می‌شود، باید متناسب با فعالیت خودش یک رنگ سازمانی را برای برند خودش انتخاب کند.

متناسب با شغل می‌توانند از رنگ مخصوص به شغلشان استفاده کنند و با استفاده از آن رنگ جذابیت تابلوهای خودشان را افزایش دهند. نکته مهمی که مورد توجه قرار می‌گیرد، این است که مثلاً فست فودی‌ها یا بستنی فروشی‌ها از رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی استفاده می‌کنند به دلیل اینکه رنگ‌های تند در فضای متفاوت اشتها را افزایش می‌دهد.

یک مثال دیگری برای شما توضیح می‌دهیم، باید بدانید مثلاً طلا فروشان برای تبلیغات مغازه خودشان بیشتر از رنگ‌های طلایی استفاده می‌کنند، زیرا با استفاده از این رنگ می‌توانند نتیجه بسیار عالی را به دست بیاورند.
نوع کسب و کار و فعالیت یک مغازه به صورتی است که برای انتخاب رنگ تاثیرگذار است و می‌تواند عملکرد بسیار عالی را به وجود بیاورد.

مزیت رنگ تابلو تبلیغاتی

2. توجه به نورپردازی

یکی از موارد بسیار مهمی که امروزه برای ساخت تابلو بسیار زیاد به آن توجه می‌کنند، روشنایی تابلو می‌باشد.
استفاده از نورپردازی در تابلوها اهمیت زیادی دارد.
هر چقدر تابلو روشنایی مناسب و درستی داشته باشد، پس جلب توجه مشتری هم با استفاده از آن بسیار بهتر انجام می‌شود.

نورپردازی تاثیر بسیار مهمی در انتخاب بهترین رنگ برای تابلوهای تبلیغاتی مغازه خواهد داشت و دلیل آن هم یک مورد کاملاً واضحی است.
تابلوهایی که با استفاده از نور تهیه شدند، تفاوت‌های بسیار زیادی با تابلو بدون نور دارند.

به عنوان مثال اگر قصد دارید، یک خروجی مناسبی از یک تابلوی تبلیغاتی رنگی آفتابی داشته باشید، قطعاً باید بتوانید نورپردازی آن را هم در نظر بگیرید. نورپردازی علاوه بر اینکه حس بسیار عالی را برای مشتری به وجود می‌آورد به زیبایی تابلو هم توجه می‌کند.

شما می‌توانید از رنگ‌های سبز، آبی، سفید، قرمز، نارنجی و بنفش در تابلوهای بدون نور استفاده کنید و عملکرد بسیار عالی را به دست بیاورید.

3. در نظر گرفتن نوع فونت

یکی از موارد بسیار مهمی که برای انتخاب رنگ تابلو مغازه حتماً باید به آن توجه کنید، این است که چه نوع فونتی را در چه فضایی از تابلو قرار دهید.

نکته مهمی که وجود دارد، این است که فونت‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند و همواره هم به تعداد این فونت‌ها اضافه می‌شود.
اما سوالی که ممکن است به وجود بیاید، این است که آیا فونت می‌تواند روی انتخاب رنگ تاثیرگذار باشد؟
باید بدانید یکی از عوامل بسیار مهمی که برای انتخاب رنگ تاثیرگذار هستند، فونت می‌باشد.

فونت‌ها به دلیل اینکه ظاهرهای متفاوتی دارند، پس به همین دلیل از قطرها و قلم‌های متفاوتی هم برای آن‌ها استفاده می‌کنند.
مثلاً فکر کنید، فونتی برای یک تابلو انتخاب می‌کنید که فونت قطر قلم پایینی دارند، پس به همین دلیل نمی‌توانید از رنگ‌های تند با روشنایی‌های بالا در این مدل فونت‌های تابلو استفاده کنید.

پیشنهادی که برای شما داریم، این است که اگر قصد دارید از فونت‌هایی با قطر قلم پایین استفاده کنید به دنبال رنگ‌های ملایم در تابلو باشید.

برای فونت‌های با قطر قلم بالا باید بدانید که محدودیتی برای انتخاب رنگ برای تابلوی تبلیغاتی وجود ندارد، پس شما می‌توانید رنگ‌ها با یکدیگر انتخاب کنید و یک تابلو مناسبی را برای خودتان در نظر بگیرید.

انتخاب رنگ تابلو تبلیغاتی

برای در نظر گرفتن رنگ مناسب یک مورد بسیار مهم دیگری که در ارتباط با رنگ تابلو تاثیر مستقیمی دارد، نوع تابلو است.

امروزه تابلوهای تبلیغاتی که در بازار وجود دارند، در مدل‌های متنوعی هستند که افراد متناسب با نیاز خودشان از آن استفاده می‌کنند. مدل تابلوهایی که در بازار وجود دارند، عبارتند از: فلکسی فیس، لایت باکس، استیل، نئون پلاستیک، چلنیوم.

باید بدانید که تابلوهای لایت باکس و تابلوهای فلکسی فیس از سری تابلوهای چاپی هستند. ب

رای تابلوهای لایت باکس و تابلوهای فلکسی فیس می‌توان از 16 میلیون رنگ متفاوت استفاده کرد که به همین دلیل انتخاب رنگ بسیار راحت می‌شود، شما متناسب با سلیقه و نوع سفارش می‌توانید رنگ خاصی را انتخاب کنید.

ولی در مقابل باید بدانید که تابلوهای حروف برجسته به صورتی هستند که برای آن‌ها محدودیت رنگ وجود دارد. مسلماً مشتری در هنگام انتخاب رنگ برای تابلو حروف برجسته نمی‌توانند هر رنگی که می‌خواهد را در نظر بگیرند.

در انتخاب رنگ انواع مدل‌های تابلو چلنیوم که به عنوان یکی از تابلوهای بسیار پرطرفدار و پر تنوع به حساب می‌آید، باز هم محدودیت‌های رنگی وجود دارد. رنگ‌های پلکسی گلاس و لبه چلنیوم به تعداد مشخص شده تهیه می‌شوند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که نوع تابلو هم در انتخاب بهترین رنگ تاثیرگذار است و حتماً باید به آن توجه بکنید.

4. توجه به ابعاد تابلو

یکی دیگر از موارد مهمی که در انتخاب رنگ تابلو تاثیرگذار است، ابعاد تابلو می‌باشد.
امروزه متناسب با سفارش مشتری برای فضای متفاوت تابلوهای متفاوتی را طراحی می‌کنند که این موضوع در انتخاب رنگ تابلو اهمیت بسیار زیادی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *