استفاده از نورپردازی در تابلوها

امروز بیشتر مشاغل برای اینکه بتوانند کسب و کار خودشان را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان نشان دهند از تابلوها استفاده می‌کنند. تابلوهای متفاوتی در بازار تابلوسازی در اصفهان وجود دارند که افراد متناسب با نیاز خودشان می‌توانند از آن استفاده کنند.
استفاده از نورپردازی در تابلوها از سری تاثیرگذارترین و مهم‌ترین مواردی است، می‌تواند ویژگی‌های بالایی را برای افراد به وجود بیاورد.

به دلیل اینکه تابلوهای تبلیغاتی باید جلوه بسیار زیادی داشته باشند، پس اگر ظاهر این تابلوها با استفاده از نورپردازی جذاب‌تر شود، می‌تواند ویژگی‌های دو برابری را برای افراد به وجود بیاورد.
معمولاً برای اینکه بتوانند تابلوهای تبلیغاتی را نورپردازی کنند، از سیم کشی‌ها و قطعات الکترونیکی متفاوت استفاده می‌کنند. برای نصب تابلو تبلیغاتی باید به موارد متفاوتی توجه کنند، حتماً نصب آن باید توسط متخصص انجام شود. 

تابلوهایی که برای طراحی و اجرای آن‌ها به نورپردازی توجه نمی‌کنند، نمی‌توانند جذابیت بالایی از نظر بیننده داشته باشد.
زمانی که شما بتوانید تابلوی تاثیرگذاری را نصب کنید، می‌توانید ویژگی‌های بالایی را به دست بیاورید.

با استفاده از نورپردازی در تابلوها چندین برابر تاثیرگذاری بالاتری خواهید داشت. اگر تابلوی تبلیغاتی جذابیت و جلوه ظاهری نامناسبی داشته باشد، پس نمی‌تواند در جذب مخاطب هم عملکرد درستی داشته باشد، مشکلاتی را برای شما به وجود می‌آورد. 

نورپردازی برای تابلوسازی

استفاده از نورپردازی در تابلوها

باید بدانید که برای اینکه بتوانند طراحی و اجرای تابلوهای تبلیغاتی را انجام دهند، امروزه بسیار زیاد از نورپردازی استفاده می‌کنند.
نکته‌ای که وجود دارد، این است، باید در صنعت تابلوسازی نورپردازی را در نظر گرفت.

بدون در نظر داشتن موارد مهم نصب تابلو کار سختی است. نورپردازی تابلو را می‌توانند با متناسب با تصویر تابلو بر اساس موارد خاصی در نظر بگیرند. می‌توانند در بعضی از موارد از لامپ‌های ال‌ ای دی و اس‌ ام‌ دی استفاده کنند.
اگر قصد دارید، نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی را انجام دهید، باید به یک سری از موارد بسیار مهم توجه کنید. 

برند و کیفیت لامپ‌ها می‌تواند ویژگی‌های بسیار بالایی را برای شما به وجود بیاورد. لامپ‌های با کیفیت علاوه بر اینکه ظاهر بسیار مطلوبی دارند، طول عمر بالاتری هم دارند، می‌توانند ویژگی‌های بالایی را برای شما به وجود بیاورند. 

روش‌های متفاوت برای نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی

برای اینکه بتوانند نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی را انجام دهند، از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند، هر کدام از آن‌ها می‌توانند ویژگی‌های مخصوص به خودشان را داشته باشند.
در بعضی از موارد از سیستم نئون، سیستم نوراندریک، سیستم‌های اس‌ ام‌ دی تابلوهای چلنیوم و موارد دیگر استفاده می‌کنند، بتوانند ویژگی‌های بالایی را در نظر بگیرند. در ادامه قصد داریم، بعضی از این روش‌ها را به صورت جزئی برای شما توضیح دهیم. این روش‌ها عبارتند از:

  1. استفاده از سیستم نئون برای نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی
  2. استفاده از سیستم نوراندریک برای نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی
  3. طراحی تابلوهای استیل با استفاده از روش نورپردازی نوراندیک

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. استفاده از سیستم نئون برای نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی

یکی از راهکارهایی که با استفاده از آن لوح‌های تبلیغاتی را نورپردازی می‌کنند، استفاده از سیستم نئون می‌باشد. استفاده از سیستم نئون در دهه‌های قبل طرفداران بسیار زیادی داشت.

لامپ‌های نئون به صورتی بود، از لوله‌های شیشه‌ای برای تهیه آن‌ها استفاده می‌کردند، یک نمونه‌سازی خاصی را در نظر می‌گرفتند. الکترودهایی که برای لامپ‌های نئون در نظر می‌گرفتند، قابل شارژ بودند، بعد از شارژ می‌توانستند، روشنایی در رنگ‌های متفاوت را به وجود بیاورند.

همانطور که برای شما توضیح دادیم، از لامپ‌های نئون در سال‌های بسیار قدیمی‌تر استفاده می‌کردند، بتوانند لامپ‌های تابلوهای تبلیغاتی را نورپردازی کنند.

ولی به دلیل اینکه سیستم نئون امروز قدیمی به حساب می‌آید، معایب زیادی دارند، امروزه کاربرد بالایی ندارند.

افراد به دنبال استفاده از موارد دیگر برای تابلوهای تبلیغاتی هستند. معایبی که برای سیستم نئون وجود دارد، این است، این سیستم نمی‌تواند نور یکسان و یک دستی را به وجود بیاورد، صداهای آزاردهنده و ناخوشایند تهیه می‌کند.
همچنین دشواری نصب و راه‌اندازی دارد، بسیار گران قیمت هستند، افراد زیادی نمی‌توانند به دنبال استفاده از چراغ‌های نئون بروند. به همین دلیل سیستم نئون امروزه کنار گذاشته شده است. 

نورپردازی برای تابلوسازی

2. استفاده از سیستم نوراندریک برای نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی

یکی دیگر از روش‌هایی که برای نورپردازی تابلوها انجام می‌شود، سیستم نوراندیک می‌باشد.
معمولاً از سیستم نوراندریک در تابلوهایی استفاده می‌کنند، قصد دارند، حالت برجسته را برای آن در نظر بگیرند. در تابلوهای چلنیوم تابلوهای استیل بسیار زیاد از روش نورپردازی نوراندریک استفاده می‌کنند.

سیستم نورپردازی نوراندیک به صورتی است، در قسمت پشتی تابلو نصب می‌شود، یک نور مخفی بسیار جذابی را به وجود می‌آورد.
این نور مخفی ایجاد شده می‌تواند ظاهر تابلوی برجسته را تا چند برابر افزایش دهد.

البته باید بدانید در مواردی برای نورپردازی نوراندریک از سری پلکسی گلاس هم استفاده می‌کنند، بتوانند یک طراحی تخصصی و جلوه جذابی را در تابلو در نظر بگیرند، از آن استفاده کنند. 

نورپردازی در تابلو سازی با استفاده از سیستم نوراندریک به صورتی است، یک سری نورهای مخفی لامپ‌های اس‌ ام‌ دی را درون تابلوها قرار می‌دهند. لامپ‌های اس ال دی از بهترین لامپ‌هایی هستند، امروزه در بازار وجود دارند، در مدل‌ها و برندهای متفاوتی هستند، می‌توانند عملکرد بسیار عالی را برای تابلوهای تبلیغاتی به وجود بیاورند.

لامپ‌های اس‌ ام‌ دی در فضای مختلفی که برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند، قرار می‌گیرند.
برای لامپ‌های اس‌ ام‌ دی فاصله‌های چند سانتی‌متری را در نظر می‌گیرند، آن‌ها را پشت تابلو قرار می‌دهند.
فضای خالی که بین لامپ‌ها در نظر گرفتند، باعث می‌شوند، تابش نور از پشت تابلو هم به وجود بیاورد، جذابیت بالاتری را برای تابلو در نظر می‌گیرند. 

زاویه تابش نور و روش کاری که برای لامپ‌های اس‌ام‌دی وجود دارد، باعث می‌شود، یک نتیجه منحصر به فرد و جذاب برای این موارد به وجود بیاورند. 

تابلوی سر در فروشگاه

3. طراحی تابلوهای استیل با استفاده از روش نورپردازی نوراندیک

تابلوهای استیل از سری تابلوهای حروف برجسته به حساب نمی‌آیند، اما می‌توانند به اندازه تابلوهای حروف برجسته چلنیوم عملکرد جذاب را داشته باشند.

تابلوهای استیل قابلیت عبور نور را ندارند، نور مخفی که در پنل پشتی آن‌ها در نظر گرفتند، می‌تواند زیبایی بسیار بالایی را برای تابلو به وجود بیاورد. تابلوهای تبلیغاتی استیل در رنگ‌های متفاوت طلایی و نقره‌ای وجود دارد، می‌تواند مقاومت بالایی را برای کسب و کارهای متفاوت به وجود بیاورد.

از نظر ظاهری جذابیت بسیار بالایی برای تابلوهای استیل وجود دارد، برای تابلوهای تبلیغاتی حالت طلایی و نقره‌ای را در نظر می‌گیرند، آن‌ها را نسبت به تابلوهای طراحی شده با روش‌ها و متریال‌های متفاوت دیگر به بازار ارائه می‌دهند، بتوانند ظاهر بسیار زیبا و جذابی را در نظر بگیرند. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *