انتخاب بهترین تابلو چلنیوم

یکی از بهترین متریالی که می‌توان در ساخت تابلوهای تبلیغاتی از آن بهره برد، چلنیوم می‌باشد.
شرکت‌های تابلو چلنیوم در اصفهان برای ساخت حروف برجسته تابلوهای تبلیغاتی از چلنیوم استفاده می‌کنند.
تابلوهای تبلیغاتی معمولاً برای تبلیغات در مغازه‌ها، فروشگاه ها، ادارات، کارخانه‌ها و دیگر مراکز به کار برده می‌شود.
کیفیت چلنیوم به کار رفته در تابلوهای تبلیغاتی متفاوت بوده و برند سازنده آن نیز در کیفیت آن تاثیر بسزایی دارد. اما در این مقاله شما را با فاکتورهای انتخاب بهترین تابلو چلنیوم آشنا می‌سازیم. 

تابلو چلنیوم از حروف برجسته ساخته می‌شود. لبه این حروف از جنس آلومینیوم و یا چلنیوم ساخته می‌شود و روی حروف نیز یک لایه پلکسی گلاس قرار می‌گیرد. حروف برجسته در ساختار تابلو چلنیوم را نیز می‌توان به وسیله لامپ‌های اس‌ ام دی بلوکی نورپردازی و روشن کرد.

تابلو چلنیوم پیتزا

چلنیوم از چه آلیاژی ساخته می‌شود؟

چلنیوم در واقع نوعی آلومینیوم می‌باشد که مهمترین مواد برای ساخت تابلوهای چلنیوم به شمار می‌رود. نوع آلومینیوم در کیفیت این تابلوها تاثیر بسزایی دارد. کیفیت آلومینیوم از جهات مختلف با یکدیگر متفاوت می‌باشد که شامل موارد زیر می‌باشد.

ضخامت چلنیوم

دوام و ماندگاری لبه چلنیوم تا حدود زیادی به ضخامت آن بستگی دارد. هر چه میزان ضخامت آلومینیوم بیشتر باشد کیفیت و دوام آن نیز بیشتر خواهد بود. برای این که ضخامت چلنیوم را بتوانید تشخیص دهید می‌توانید آن را خم کرده و یا با لمس آن متوجه ضخامت لبه چلنیوم تابلو شوید. البته برای تعیین دقیق میزان ضخامت چلنیوم نیز می‌توانید از ابزاری به نام کولیس استفاده نمایید.

روش ساخت

برای ساخت چلنیوم‌های با کیفیت از روش آنادایز و یا آنودایز استفاده می‌شود. این روش فرآیند پیچیده‌ای است که برای تولید چلنیوم در کارخانه انجام می‌شود.
آنادایز مقاومت چلنیوم را تا حد بسیار زیادی بالا می‌برد. مقاومت چلنیوم آنادایز شده در برابر شرایط آب و هوایی مانند نور مستقیم خورشید، برف و باران و … بسیار زیاد است.
برای تشخیص چلنیوم آنادایز شده می‌توانید چلنیوم را با دست لمس کرده و سپس آن را پاک کنید در صورتی که چلنیوم دچار خط و خش نشود در این صورت چلنیوم آنادایز شده است.

تابلو چلنیوم مسکن

نوع اسفنج

لبه‌های چلنیوم دارای اسفنجی به ضخامت یک سانتی‌متر می‌باشد.
این اسفنج از لبه چلنیوم در برابر نفوذ آب و رطوبت محافظت می‌نماید. این اسفنج یکی دیگر از فاکتورهایی است که برای تشخیص چلنیوم با کیفیت باید به آن توجه داشت.

این اسفنج باید از ضخامت مناسبی برخوردار باشد به طوری که ضخامت آن باید بین 5 تا 10 میلی‌متر باشد.
ضخامت مناسب اسفنج در مقاومت آن در برابر آب و رطوبت موثر می‌باشد.

همچنین تراکم اسفنج چلنیوم نیز باید مناسب و استاندارد باشد.
هر چه میزان تراکم اسفنج بیشتر باشد قابلیت جذب آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین برای تشخیص تراکم اسفنج باید به حفره‌های اسفنج دقت کنید.
هر چه میزان حفره‌های کمتر باشد به معنای این است که تراکم اسفنج نیز بیشتر می‌باشد.

روکش پلاستیکی

لبه چلنیوم تابلوهای تبلیغاتی علاوه بر اسفنج دارای یک روکش پلاستیکی نیز می‌باشند، در واقع اسفنج روی روکش پلاستیکی چلنیوم قرار گرفته است. چلنیوم به وسیله این روکش پلاستیکی به پلکسی گلاس چسبانده می‌شود.

نوع پلاستیک این روکش از جنس و کیفیت مختلفی ساخته می‌شود.
جنس این روکش نباید شکننده باشد و باید بتوان به راحتی آن را خم کرد.

همچنین چسب این روکش نیز اهمیت زیادی در ثابت بودن و محکم ماندن لبه دارد.
استفاده از پلاستیک و چسب نامرغوب در ساخت حروف چلنیوم منجر به جدا شدن پلکسی از لبه چلنیوم می‌شود و در این صورت باید حروف چلنیوم از نو ساخته شود.

رنگ چلنیوم

یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب چلنیوم، استفاده از رنگ با کیفیت می‌باشد.
رنگ‌های بی‌کیفیت به راحتی و با ضربه کوچک از چلنیوم جدا می‌شوند. استفاده از چلنیوم با رنگ‌های بی‌کیفیت در کیفیت تابلو اثر مستقیم دارد.

برند چلنیوم

لبه‌های چلنیوم توسط شرکت‌ها و برندهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که هر کدام از این برندها از کیفیت مختلفی برخوردار می‌باشند.

بنابراین برند سازنده چلنیوم نیز یکی از فاکتورهای اساسی در تهیه چلنیوم خوب و با کیفیت می‌باشد. بهترین برندهای موجود در بازار نیز نوین لایت، آلوراپید، آلوشاین، 360 و دیگر برندهای معتبر و مرغوب می‌باشد.

تابلو چلنیوم قنادی

روش‌های انتخاب بهترین تابلو چلنیوم

اگر قصد دارید برای ساخت تابلوهای چلنیومی اقدام کنید تا کسب و کار شما بهتر به چشم بیاید و رونق پیدا کند باید با روش‌های انتخاب تابلوهای با کیفیت چلنیومی آشنا باشید که عبارتند از:

  1. طراحی تابلو
  2. انتخاب صحیح رنگ
  3. ابعاد مناسب

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. طراحی تابلو

نوع و روش طراحی تابلو چلنیوم باید با نوع کسب و کار تناسب داشته باشد. طراحی تابلو باید به نحوی انجام شود که رنگ و نوع حروف بتواند کسب و کار شما را به مشتریان به بهترین نحو معرفی نماید.
بنابراین طراحی تابلوهای چلنیوم باید توسط طراحان حرفه‌ای و کاربلد انجام شود.

2. انتخاب صحیح رنگ

تابلوهای چلنیوم دارای انواع مختلفی هستند که در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند. رنگ و ظاهر تابلو باید متناسب با نوع کسب و کار انتخاب شود. برای مثال برای تابلوهای چلنیومی رستوران می‌توانید از رنگ‌های شاد و متنوع استفاده کنید اما برای سازمان‌ها و شرکت‌ها بهتر است از رنگ‌های سنگین در تابلو به کار ببرید.

3. ابعاد مناسب

کاربرد تابلوهای چلنیوم به عنوان سردر کسب و کارها، فروشگاه‌ها و دفاتر می‌باشد. نصب این تابلوها باید با توجه به فضای مفید محل نصب انجام گیرد. برای این که تابلو بیشتر به چشم بیاید باید از حداکثر فضای ممکن برای نصب تابلو بهره گیری شود. برای مثال اگر شما فضایی حدود 5×2 متر برای نصب تابلو در اختیار دارید بهترین سایزی که می‌توانید برای تابلو داشته باشید حداقل 3×1 متر می‌باشد.

به غیر از موارد ذکر شده برای تهیه یک تابلو چلنیوم مناسب باید به متریال مناسب و داشتن ضمانت نامه معتبر در هنگام خرید تابلو دقت داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *