دو نمونه از مولفههای مختلف در طراحی تابلوسازی برای کسب و کارها با توجه به سلیقه و نوع فعالیت مشتریان است. موضوعی که وجود دارد این است که شما چه نوع فعالیتی دارد و میتوانید بر روی ساختار، سایز، رنگ و سایر عنصرهای تابلوی شما تاثیر بسزایی داشته باشد. برای نمونه یک تابلوی پزشک را با تابلوی که درب یک رستوران مشاهده میشود، کاملاً متفاوت است. این تفاوتها در واقع به شاخصهای اصلی تابلو سازی مانند فونت، رنگ، ابعاد و نورپردازی و غیره مربوط میشود. از آنجایی که این قانون ضروری نیست، اما میتواند هر تابلویی را برحسب نوع و کاربردی که دارد متناسب با نوع کسب و کارهای مختلف طراحی کرد در حالی که آن چیزی که در عرف مرسوم است و از علتهای علمی، روان شناختی و امثال اینها است که برای استفاده از نوع رنگ یا فونت خاصی در تابلوها استفاده میشود.
طراحی تابلوسازی دیگر یک هنر به حساب نمیآید بلکه یک آمیخته از هنر و تجربه و علمهای مختلف مانند رنگ شناسی، روانشناسی و جامعه شناسی است همچنین سایر علوم نیز مانند شیمی، طراحی، فیزیک و گرافیک و غیره در آن دخیل است. با توجه به اینکه بیشتر شرکتهای تبلیغاتی که تابلوسازی اصفهان را انجام میدهند به صورت اصولی کار میکنند، مجموعهای از کارمندانی که در امور مختلف مهارت دارند در آن اقدام به فعالیت میکنند به همین علت توصیه میشود که چنانچه که قصد دارید از هزینههای خود صرف نظر کنید این کار را به افراد متخصص و با تجربه در این حوزه بسپارید.
شاخصهای مختلف طراحی تابلوسازی
پیش از هر اقدامی باید در مورد شاخصهای اصلی و اولیه طراحی تابلو مشاغل به خوبی اطلاعات داشته باشید تا بتوانید درک بهتری از تنوع طراحیها همچنین بتوانید انتخاب صحیح و آگاهانهای داشته باشید. ویژگیهایی که برای ساخت یک تابلو برای سردر مغازه نیاز دارید اعم از:
- سایز
- فونت
- مشخصات محل نصب
- نورپردازی
- گروه مخاطبان
- رنگ
- جنس و متریال
- ترکیب محتوا
- شکلکها و طرحها
- طراحی برای حروف برجسته و سه بعدی
1. سایز و محل تابلو سازی
کاملا روش است که نیم توانید برای هر تابلو فروشگاه یا شرکتی هر تابلویی با اندازه ی دلخواه خود طراحی و نصب کنید. سایز تابلو به عوامل مختلفی بستگی دارد که این نکته بسیار پر اهمیت است که سایز و سایر ویژگیها و مشخصات دیگر باید مطابق با قوانین و دستورالعملها و براساس تبلیغات شهری و آیین نامههای ملی ساختمانی صورت بگیرد. برای نمونه برخی از کسب و کارهای خاص هستند که در این مجموعه دارای قوانین مرزبندی شدهای هستند که در اندازههای مینیمم و ماکزیمم گنجانده شدهاند، لذا غیر از آن نیز نکات دیگر در این خصوص وجود دارد که بر اساس نوع شغل یکی از موثرترین عواملی است که میتواند تابلوهایی صرف از نوع شناسایی داشته باشید که تنها کار پلاک ساختمانی را انجام میدهد که برای شناسایی محل کار شما میباشد که امکان پذیر است که هدف تبلیغاتی یا تجاری دارید و در سایز و استفاده بهینه از آن بسیار موثر و اثرگذار است.
موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که محلی که قرار است تابلو چلنیوم در اصفهان در آن نصب شود باید از نظر مختصات دقیق نقطه نصب مانند ارتفاع، عرض و غیره و هم اینکه از نظر شرایط محیطی محل نیز مانند بافت قدیمی یا فرسوده یا بالعکس و سایر ویژگیهای دیگر محل تعیین شود.
شاخص رنگ در تابلو سازی
نقش رنگ در تابلوسازی بسیار پر رنگ و مهم است، زیرا رنگ بندی مناسب میتواند تاثیرات چشمگیری بر روی احساسات افراد بگذارد. مطابق با روانشناسی رنگها که یکی از علومی است که در این صنعت نیز بسیار به کار گرفته میشود اغراق نیست. در صورتی که بگوییم که خواص روانشناختی در رنگها میتواند معجزه کند. برخی از رنگها به ذاتاً احساس آرامش و امنیت میکنند و میتوانند باعث هیجان، ترس و اضطراب در مخاطبان میشوند.
از آنجایی که رنگها و خواص آنها از مهمترین موضوعات تابلوسازی مشاغل به حساب میآیند بر اساس اینکه هر شغلی برحسب نوع و محتوایی که برای مخاطبان خود ایجاد میکند نیازمند تحریک کردن احساسات خاص در مشتریان میشود. ممکن است برخی از افراد تصور کنند که موضوع رنگها تنها این ویژگی را دارد اما این فکر کاملاً اشتباه است. یک متخصص تابلو ساز علاوه بر داشتن تسلط و مهارت کافی در این خصوص میتواند به خوبی تشخیص دهد که چه رنگهایی برای چه نوع مشاغلی مفید و کاربردی است و آنها را مورد استفاده قرار میدهد. در هر بخش نیز از کدام رنگ استفاده کند تا به این وسیله بتوانید یک جلوه بصری خاص و فوق العادهای خالق کنید همچنین این کار به شما کمک میکند تا برای درست کردن یک رنگ فرعی یا جدید بدانید که کدام رنگها را به چه میزانی و با چه درجه رنگ بندی با یکدیگر ترکیب کنید.
خاصیت رنگها در تابلو سازی کسب و کار
خاصیت و ویژگیهای رنگها در تابلوسازی کسب و کار شامل:
- قرمز
- آبی
- زرد
- بنفش
- سبز
قرمز
این رنگ از قویترین رنگها شناخته شدهای است که انرژی زا و پر تحرک و هیجانی است که میتوانید به عنوان سنبلی برای هیجان، خطر یا انرژی آن را مورد استفاده قرار دهید. به کار بردن رنگ قرمز در تابلو سازی به شما این کمک را میکند تا مشاغلی که پرخطر هستند مورد استفاده قرار بگیرند. این رنگ سرعت و قدرت محصولات یا خدمات را برجسته میکند و میتوانید به عنوان سمبل از آن استفاده کنید.
آبی
این رنگ نیز طرفداران خاص خود را دارد که از رنگهای شاخص طبیعی است که نماد ذهن پاک، آرامش، خلاقیت امنیت و صداقت است. از این نوع رنگ برای تابلوهای مشاغلی مانند آموزشگاههای آرایشی و بهداشتی، آژانسهای مسافرتی، باشگاههای ورزشی، شرکتهای خدماتی، آموزشگاههای علمی و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.
زرد
این رنگ دارای نور و گرمای زیاد است که به عنوان سنبل و نماد سرزندگی نیز شناخته شده است. این رنگ نیز مانند قرمز باعث تحریک فعالیتهای ذهنی در افراد میشود از این رنگ بیشتر برای محیطهایی که تراکم رنگ زیاد است از این رنگ استفاده میشود. از این رنگ برای تابلوهای فروشگاه با محصولات، برندهای ورزشی و خدماتی و سایر فعالیتهای گروهی و جمعی مورد استفاده قرار میگیرد.
بنفش
این رنگ از قدیم و ایام نماد ثروت و اصالت است از این رنگ بیشتر برای ساخت تابلوهای مکانهای عمومی یاهایپرمارکتها استفاده میشود همچنین برای تابلوهای مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی نیز به کار میرود.
سبز
این رنگ که نماد طبیعت و دوستی است و بیشترین کاربرد را برای تابلوهای کارگاهی و کارخانهای دارد همچنین سایر کسب و کارهایی مانند بازیافت و محیط زیست و کالاهای ارگانیک و طبیعی مربوط به زمینه سلامت و تندرستی مناسب است. البته از این رنگ برای تابلوهای اماکنهای مذهبی و فروشگاههای محصولات و خدمات مذهبی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
میخواهید به بحث بپیوندید؟مشارکت رایگان.