ساخت تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم یکی از تابلو‌های تبلیغاتی است که در بیشتر کشور‌های جهان نیز به کار برده می‌شود در نهایت باید این مطلب را در نظر داشت که این تابلو‌ها از چه ابزار‌هایی ساخته می‌شوند. در ادامه شما را با ابزارهای ساخت تابلو چلنیوم آشنا خواهیم کرد.

دسته بندی تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم ساختار بسیار پیچیده و خاصی ندارد و به راحتی به دو قسمت تقسیم می‌شود که این دو قسمت می‌تواند دارای یک تخته و قسمت دیگر روشنایی باشد که برای تابلو به کار برده شده است.

نحوه‌ی نورپردازی تابلوهای چلنیوم در جلوه‌ی تابلو نقش زیادی دارد، روشنایی ایجاد شده برای تابلو‌های چلنیوم به این صورت است که در بیشتر موارد از لامپ‌های پیشرفته LED، کامپوزیت و رنگ‌های متفاوتی که به صورت لیزری می‌توان در تابلو چلنیوم به کار برد قرار داده شده است.

رنگ بندی بر ای تابلو چلنیوم

برای قرار دادن ابزار‌های لازم در تابلو باید این نکته را در نظر داشت که در بیشتر موارد زاویه قرار دادن هر ابزار بر روی تابلو به شدت مهم است که بتوان هر شکل و زاویه‌ای ‌‌را به خوبی در نظر داشت و طبق نقطه‌ای ‌‌که تابلو و حروف در آن قرار داده می‌شود از ابزار‌های دیگر نیز استفاده کرد و شکل بهتری را برای تابلو چلنیوم ایجاد کرد.

یکی از نکاتی که در رابطه با تابلو چلنیوم باید در نظر داشت به این صورت است که در بیشتر موارد از حرف‌های جداگانه استفاده می‌شود و این نکته باعث می‌شود که ورودی‌های جداگانه‌ای ‌‌نیز برای هر حرف ایجاد شود. در نهایت بیشتر تابلو‌های چلنیوم حالت سه بعدی را به خود می‌گیرند و در این صورت است که حالت سه بعدی باعث بیشتر شدن ورودی‌هایی است که برای هر کلمه به کار برده می‌شود. در اصل هر حرف دارای ورودی خاص به خود خواهد بود و به صورت جداگانه نیز به کار برده می‌شود.

مقاومت بسیار بالا برای تابلو چلنیوم

یکی از نکات مهمی که در رابطه با تابلو چلنیوم باید در نظر داشت میزان مقاومتی است که برای تابلو ایجاد می‌شود، در نهایت باید این نکته را در نظر داشت که آلومینیوم یکی از جنس‌هایی است که تابلوسازی چلنیوم اصفهان از آن استفاده می‌کند.
جنس آلومینیوم باعث می‌شود که شرایط آب و هوایی که امکان دارد تابلو در معرض آن قرار داده شود بسیار مقاوم باشد حتی در شرایط گرمی و سردی هوا نیز به راحتی می‌تواند از استحکام بسیار بالایی برخوردار شود.
تابلو‌های چلنیومی که در اسپانیا تولید می‌شوند از این قابلیت برخوردار نیستند بنابراین باید این نکته را در نظر داشت که ساختاری که برای تابلو ایجاد می‌شود به چه صورت باید باشد و این که امکان دارد که ساختار ایجاد شده برای تابلو باعث می‌شود که تابلو میزان مقاومت و استحکام خوبی را داشته باشد یا این که نتواند استحکام خوبی در برابر تغییرات آب و هوایی مانند بارش باران و همین طور این که در برابر نور خورشید از خود داشته باشد. خاصیتی که در آلومینیوم وجود دارد میزان سبکی است که برای ساختار آن ایجاد می‌شود اما این مطلبی دلیلی در بی کیفیتی که برای تابلو باید در نظر گرفته شود نخواهد بود.

ساخت تابلو چلنیوم

اندازه‌های استاندارد در تابلو چلنیوم

تابلوسازی در اصفهان برای تابلو چلنیوم باید اندازه‌های استانداردی را در نظر بگیرد، در این رابطه باید گفت که تخته‌هایی که برای این کار در نظر گرفته می‌شود دارای عمق در هر لبه هستند که معمولا عمقی که برای هر لبه به کار برده می‌شود از 7، 9 الی 11 سانتی متر خواهد بود.

اندازه استاندارد به کار برده شده برای تخته چلنیوم باعث شده است که از ورود آب و ذرات گرد و غبار به داخل تابلو جلوگیری به عمل آورد.

بنابراین در این شرایط است که میزان خرابی که برای تابلو ایجاد می‌شود به شدت کمتر خواهد بود در هر صورت باید این نکته را در نظر داشت که تابلو چلنیوم به راحتی می‌تواند با رعایت استاندارد‌های مورد نظر مدت زمان بیشتری را به شکل موثر و مفیدی دوام بیاورد و از هزینه‌های اضافی برای تعمیر و یا خرید مجدد جلوگیری به عمل آورد.

لامپ روشنایی SMD

لامپ روشنایی SMD یکی از منابع روشنایی است که برای تابلو چلنیوم به کار برده می‌شود در نهایت باید این نکته را در نظر داشت که این نوع از روشنایی از مادون قرمز استفاده می‌کند. بنابراین منبع تغذیه خوبی برای این نوع از روشنایی ایجاد می‌شود.

ابزار دیگری که برای تابلو چلنیوم به کار برده می‌شود ترانسفورماتور است بنابراین این ابزار در تابلو می‌تواند برق را به 12 ولت برساند. با این حال بعد از سوار شدن حروف و کلمات بر روی تخته ورق پی وی سی بر روی تخته قرار داده می‌شود در این مرحله است که لامپ بر روی تابلو ایجاد می‌شود که منبع تغذیه نیز در پشت آن است. حروفی که برای تابلو چلنیوم در نظر گرفته می‌شود بر روی منبع تغذیه بسته می‌شود.

مزیت‌های تابلو چلنیوم

بررسی ویژگی‌های تابلو چلنیوم نشان می‌دهد مزیت‌هایی که برای تابلو چلنیوم باید به کار برده شود به این صورت است که از عمر طولانی برخوردار باشد و همین طور این که رنگ‌های متنوعی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. قابلیت انعطاف ویژگی بسیار مهمی است که در تابلو‌های چلنیوم وجود دارد و باعث می‌شود که از دسته مزیت‌های خوبی باشد که برای تابلو به کار برده می‌شود.

مقاومت در برابر شرایط جوی، نیز نکته دیگری است که می‌توان جزء مزیت‌هایی قرار داد که برای تابلو چلنیوم باید در نظر داشت. جلوگیری از زنگ زدگی یکی از نکات مثبتی است که برای تابلو چلنیوم در نظر گرفته می‌شود در نهایت تابلو‌های چلنیوم زمانی از کیفیت زیادی می‌توانند برخوردار شوند که میزان زنگ زدگی که برای آن‌ها ایجاد می‌شود کم و یا از بین برود.

زنگ زدگی باعث می‌شود که تابلو‌های چلنیوم به شدت از بین بروند و زمان مصرف و طول عمر بالایی برای آن‌ها در نظر گرفته نشود. در هر صورت باید این نکته را در نظر داشت که تابلو چلنیوم به راحتی می‌تواند به صورت بسیار کاربردی کار خود را انجام دهد و در مدت زمان بیشتری نیز از تابلو‌های تبلیغاتی چلنیوم استفاده کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *