حرفه‌ی تابلو سازی

در حال حاضر در دنیا یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که وجود دارد و بی تردید از مقوله اقتصادی و روش‌های سودآوری است. هر کدام از افراد با روش‌های مختلفی کسب درآمد می‌کنند. عوامل متعددی بر میزان فروش در هر کسب و کاری تاثیر دارد. میزان کیفیت و زیبایی محصولات علاوه بر طراحی آن‌ها و روش‌های تبلیغات بسیار مهم و اساسی است. احتمالا در سال‌های اخیر فعالیتی به نام تابلوسازی وجود نداشته است و مردم با استفاده از ابزارها و تجهیزات تبلیغاتی دیگری از قبیل فریاد کشیدن و مراجعه حضوری به معرفی و شناسایی محصولات خود می‌پرداختند، در حالی که امروزه در حرفه‌ی تابلو سازی با گسترش روز افزون مدیران کسب و کار می‌توانند از طریق تابلوها به معرفی و شناسایی محصولات خود بپردازنند.

تابلوسازی

همانطور که می‌دانید تابلوسازی در انواع و ابعاد مختلفی وجود دارند مانند تابلو چلنیوم در اصفهان، تلویزیون‌های شهری، تابلو سازی ال‌ای دی، فلز، لایت باکس، فلکسی که هر کدام از آن‌ها نیز فرایند طراحی و اجرای مختص به خود را دارد.

مهم‌ترین نکات در تابلوسازی

مهم‌ترین نکات در تابلوسازی

از مهم‌ترین نکاتی که برای ساخت تابلو سازی باید به آن توجه داشت از قبیل:

از قابلیت‌های موجود رنگ‌های مناسبی است که در تابلوسازی برای انتخاب بهترین و منحصر به فردترین رنگ‌ها در ساخت و تولید تابلوها بهتر است در ابتدا آشنایی مختصری در مورد روانشناسی رنگ‌ها داشته باشید. نقش رنگ در تابلوسازی بسیار پر رنگ است، چنانچه که رنگ‌ها و روش‌های ترکیب آن‌ها با یکدیگر را به خوبی بشناسید و از آن‌ها به خوبی استفاده کنید می‌توانید تاثیرات مثبتی را بر روی ذهن افراد همچنین جذب مشتریان داشته باشید.

ظهور و پیدایش حرفه‌ی تابلو سازی

هنر تابلو سازی که با صنعت تلفیق شده است در سال‌های خیلی دور نیز برای تبلیغات و جلب توجه مشتریان از هنر خوشنویسی و نقاشی با استفاده از قلمو و رنگ بر روی شیشه، سردر مغازه‌ها، درب مغازه‌ها نقاشی یا خطاطی می‌کردند. اما به مرور زمان باعث این بخش از هنر صنعت با استفاده از تکنولوژی و فناوری پیشرفت کند و با کمک گرفتن از ابزار‌هایی مانند فلز و پلاستیک توانسته‌اند تابلو‌هایی از جنس و متریال فلز بسازند که در کنار یکدیگر و در یک زمینه قرار بگیرند برای طراحی آن‌ها نیز از انواع حروف فلزی و پلاستیکی استفاده کردند و تلفیق آن با نورپردازی باعث شدن که تابلو‌های نمای بهتری داشته باشند و در نهایت منجر به جلب توجه افراد بسیاری شود.

البته تابلو‌های بسیار دیگری نیز در قالب‌های فلز ساخته شدند که بر روی آن‌ها از پنل‌های پلاستیکی نیز به کار می‌رود. برای طراحی این دست از تابلوها می‌توانید از نوشته‌ها، عکس‌ها که توسط رنگ‌ها بر روی پلاستیک‌ها انجام می‌شود که روش فویل گفته می‌شود. در داخل قالب‌ها نیز به صورتی است که به وسیله‌ی نور مهتابی کاملا روشن می‌شود. این نمونه تابلوها از قالب‌های پلاستیکی ساخته شده‌اند که سال‌های گذشته از این روش برای تابلوسازی تبلیغاتی استفاده می‌شد. در بازار تابلو سازی ایران بعد از تابلو‌های فلزی، تابلو‌های فلکسی فیس به این صنعت ورود پیدا کردند که منجر به تحولات جدید و نوین گردید. این نوع تابلوها سال‌های متمادی در این صنعت وجود داشتند که در حال حاضر نیز در تابلو‌های تبلیغاتی طرفداران خاص خود را دارند. پانل‌های کامپوزیت باعث به وجود آمدن تحولات جدیدی در صنعت تابلو سازی تبلیغاتی شد که زمینه تابلو‌های ساخته شده توسط این پنل‌ها که طول عمر بالا و زیبایی منحصر به فردی با رنگ آمیزی جذاب و متنوعی است.

ویژگی‌های منحصر به فرد تابلو سازی

ویژگی‌های منحصر به فرد حرفه‌ی تابلو سازی

1) از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌تواند به آن اشاره کرد ماندگاری و کیفیت بالای تابلوها در برابر سایر ابزار‌های تبلیغاتی می‌باشد که در می‌تواند در برابر عوامل محیطی و جوی مانند سرما، گرد و غبار، گرما، تابش نور خورشید و غیره مقاومت بالایی داشته باشد و آسیبی نبیند در صورتی که شرایطی ایجاد شود که شما تمایل داشته باشید که از مکانی به مکان دیگری منتقل شوید می‌تواند به سهولت آن را به مکان مورد نظر خود انتقال دهید.

2) این نوع روش تبلیغاتی در مقایسه با سایر روش‌های دیگر مانند تراکت یکی از بهترین گزینه‌ها است که اغلب مردم هنگامی که تراکتی را دریافت می‌کند آن را مورد توجه قرار می‌دهند و حتی بدون نگاه کردن آن را کنار بگذارند، اما تابلو هنگامی که در مکان کسب و کار یا محل عبور و مرور یا بزرگراه‌ها نصب می‌شود به دلیل اینکه مدت زمان طولانی لازم است که دَر مقابل دید عامه‌ی افراد قرار بگیرد به صورت ناخودآگاه نیز مورد توجه تمامی افراد قرار می‌‌گیرد و با توجه به نیاز خود از آن مکان بازدید می‌کنند.

3) قیمت تابلوسازی بسیار گران است به این دلیل که از ابزارها و متریال‌های با کیفیت و مرغوب استفاده می‌شود تا بتواند مدت زمان طولانی از آن استفاده کرد و به دلیل اینکه افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند می‌تواند تاثیرات فوق العاده‌ای بر روی فروش بگذارد این هزینه‌ها کمتر به چشم می‌آید به همین دلیل است که توصیه می‌شود. چنانچه که هدف‌تان ثابت کردن موقعیت کسب و کارتان است تا بتوانید فروش بیشتری داشته باشید هزینه‌ای که برای تابلوسازی می‌کنید می‌تواند برای تجارت شما ارزشمند و پرسود باشد.

4) از دیگر مزیت‌های فوق العاده و با ارزش تابلوسازی در اصفهان این است که تابلوها نیاز به رقیب ندارند و خود یکه و تنها می‌توانند در معرض دید عموم قرار بگیرند به نحوی که یک تابلوی بزرگ در وسط خیابان یا کوچه نصب می‌شود. شما مجبور نخواهید بود که با سایر تبلیغات اَز قبیل رسانه‌ها رقابتی داشته باشید. این در صورتی امکان پذیر خواهد بود که در فضای مجازی پست تبلیغاتی قرار دهید تا با سایر رقبای خود آشنا شوید در حالی که تابلوها به گونه‌ای هستند که نیازی به رقیب ندارید و تنها با خلاقیت می‌توانید به خوبی نظر مخاطبان خود را جلب کنید.

5) تبلیغ کردن در فضای بیرون بسیار موثر و تاثیرگذار است، لذا به علت وجود حجم بسیار بالای بازدیدکننده و نقش آن بر افزایش فروش، این هزینه کمتر به شما می‌خورد. به همین علت قصد داریم جایگاه و موقعیت کسب و کار خود را ثابت کنید تا فروش بیشتری بتوانید داشته باشید. هزینه‌هایی که برای این صنعت می‌پردازید برای تجارت و کسب و کار شما فوق العاده ارزشمند است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *